Chlieb, pečivo a chudnutie


Warning: Illegal string offset 'filter' in /nfsmnt/hosting1_1/1/8/18600a53-9518-4de2-96d3-7ca3e9a679a4/naschudnutie.sk/web/wp-includes/taxonomy.php on line 1372

chlieb, pečivoMáte radi pečivo – chlieb a chcete schudnúť? Táto kombinácia nie je optimálna, ale…. Samozrejme, že chudnutie bez pečiva je jednoduchšie.
Asi je to našou históriou, že sme máme radi chlieb a iné pečivo. Čo nie je chyba, pečivo, resp. chlieb neuškodí Vášmu zdraviu ale môže sa stať, že môže byť príčinou práve Vášho priberania. Keďže sa z pečiva ľahko priberá, tak potom je logické, že pečivo resp. chlieb nebudú optimálne potraviny na chudnutie. Ale nezúfajte. Ak chcete schudnúť a ste ochotný urobiť kompromis, tak chlieb si úplne zakázať nemusíte.

Chlieb, pečivo a chudnutie – fakty

Čo sa stravy týka, tak pri chudnutí by sme okrem pravidelnosti mali dodržať nasledujúce zásady: znížiť príjem kalórií, zvýšiť príjem bielkovín a jedávať jedlá s nižším glykemickým indexom. A samotné pečivo nám v tom nepomôže. Preto pri chudnutí ho jedzte minimum.

Pozrite si:  Energetická hodnota pečiva – chlieb, rožok sladké pečivo,…

Sladké pečivo

Vianočky, lupačky, croassanty a iné sladké pečivo je vyslovene nepriateľom chudnutia. Ak si nechcete chudnutie kaziť, radšej takéto pečivo úplne vyraďte zo svojho jedálnička. Nielenže je veľmi kalorické, ale ani Vás poriadne nenasýti a navyše množstvo živín sa blíži k nule

Biele pečivo, biely chlieb

Biely chlieb a biele pečivo má veľa kalórií, málo bielkovín a vyšší glykemický index. Čo z toho vyplýva? Že biele pečivo je naozaj pri chudnutí nevhodné. Preto ak chcete schudnúť, obmedzte ho na minimum. A ak si ho chcete dopriať častejšie, tak si dajte záležať na tom, aby ste po zjedení chlebu alebo iného bieleho pečiva, mali nejakú pohybovú aktivitu. Ďalej je dôležité aby, ste ku pečivu zjedli aj nejaké kvalitné bielkoviny a vlákninu (napr. šunku, vajíčko a zeleninu), pretože potom Vás také jedlo aspoň zasýti na dlhšiu dobu a nebudete mať chúťky. ´/plne vynechajte pečivo s maslom, džemom, čokoládovými natierkami,….

Celozrnné pečivo, celozrnný chlieb

Na rozdiel od bieleho pečiva ma celozrnné aspoň nejaké plusy. Obsahuje viac živín a vlákniny a má nižší glykemický index – na dlhšie Vás zasýti. Ale aj celozrnný chlieb, resp. pečivo je kalorická bomba. Má približne rovnako kalórií ako biele pečivo. Ak sa už neviete vzdať pečiva, pri chudnutí si určite vyberte celozrnné ale nejedávajte ho často.

Knackebrot

Je optimálna náhrada pečiva, resp. chlebu pri chudnutí. Zaraďte ho do svojho jedálničku a neublížite svojmu chudnutiu a ľahšie si splníte sen o peknej postave.

Zhrnutie – chlieb, resp. pečivo sú nepriateľmi chudnutia, čo ale neznamená, že ho nemôžete jesť vôbec. Pokiaľ si ho dáte napr. 3 krát v týždni, tak až tak veľa nepokazíte. Viem, že všetci ľudia s nadváhou, by boli radi keby mohli jesť všetko a koľko len chcú, ale v živote to už raz tak platí, že ak chceme niečo dosiahnuť, musíme vedieť aj niečo obetovať. Chlieb a chudnutie sú na to vhodným príkladom.

Adam Goralka – wellness tréner

Share Button

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife




Ako schudnúť - Chudnutie © 2015 | CZ | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná