Mäso a chudnutie


Warning: Illegal string offset 'filter' in /nfsmnt/hosting1_1/1/8/18600a53-9518-4de2-96d3-7ca3e9a679a4/naschudnutie.sk/web/wp-includes/taxonomy.php on line 1372

surové mäsoAký vplyv majú jednotlivé druhy mäsa na chudnutie? Je vôbec konzumácia mäsa vhodná na chudnutie alebo je lepšie konzumácií mäsa úplne vyhnúť ak chceme naozaj schudnúť?

Niektorý odborníci na chudnutie tvrdia, že pri chudnutí je najlepšie mäso vôbec nekonzumovať. Čo ale nieje v konečnom dôsledku pravda.

Mäso je vhodné na chudnutie ale iba niektoré druhy.

Mäso obsahuje veľké množstvo bielkovín, ktoré sú pri chudnutí veľmi potrebné (Bielkovinová diéta)

Celkovo doporučujeme z jedálnička úplne vyradiť vyprážané a mastné jedlá… Najzdravšie je pripravovať mäso dusením, grilovaním a konzumovať napr. so zeleninovým šalátom.

Taktiež dbajte na veľkosť porcie!

Nutričné a energetické hodnoty mäsa nájdete na naschudnutie.sk/tabulka-hodnota/nutricne-energeticke-hodnoty-masa/

Prečo konzumovať chudé mäso?

Obsahuje dôležité živiny a vitamíny, ktoré podporujú metabolizmus, tvorbu krvných buniek. (Vitamín B, B6, niacín, tiamín, riboflavín). Taktiež dodáva nášmu telu železo, energiu, a podporuje výmenu kyslíku cez krvné riečisko.
Chudé mäso by malo obsahovať menej ako 10 g celkového množstva tuku, nasýtených tukov a cholesterolu.

Chudé mäso by sme mali zaradiť do nášho jedálnička … Dodávame telu nielen dostatok bielkovín, vitamínov, minerálnych látok, ale aj esenciálnych mastných kyselín.

Taktiež nás dokáže mäso na dlhšiu dobu zasýtiť a teda nemáme tak často chúťky na ďalšiu porciu jedla. Základom je vyberať iba kvalitné druhy mäsa a ich následná príprava na konzumáciu najlepšie varením, dusením, alebo grilovaním.

Kuracie a morčacie mäso (najmä prsia)

Obsahujú málo tuku a veľa bielkovín. Taktiež energetická hodnota morčacieho a kuracieho mäsa je nízka.

Hovädzie mäso

Má síce vyššiu energetickú hodnotu ako hydina ale stále je to vhodné mäso na chudnutie. Nutričné hodnoty sú v poriadku – najmä bielkoviny.

Samozrejme, že je dobré preferovať chudé hovädzie mäso – najlepšia je hovädzia sviečková prípadne hovädzia roštenka.

Bravčové mäso

Energetická hodnota bravčového mäsa je vyššia… preto pri chudnutí je potrebné obmedziť jeho konzumáciu na minimum.

Iba v prípade že preferujete chudé mäso, jeho konzumácia je doporučená maximálne raz za týždeň.

Z jedálnička úplne musíte zabudnúť na slaninu. Obsahuje extrémne množstvo tuku, a teda aj energetická hodnota je veľmi vysoká. To znamená, že pri chudnutí nemá čo hľadať v našom jedálničku.

Ryby

Ryby a plody mora patria medzi najzdravšie potraviny s vysokým obsahom vitamínov a minerálov.Energetická hodnota je síce pri každom druhy rôzna…

Pri chudnutí sa ale nedoporučuje konzumovať tresku, rybací šalát a podobné výrobky… Z dôvody vyššieho obsahu majonézy ako rýb. To znamená, že tieto výrobky sú tučné a pri chudnutí nevhodné.

Naopak vhodné na chudnutie sú rybie filé, filety a klasická treska… doporučujeme aspoň 2x v týždni.

Párky, klobásy, tlačenka

Pri chudnutí tieto tipy mäsa úplne obmedzte. Obsahujú veľké množstvo tukov a v podstate nikto ani nevie čo v skutočnosti obsahujú.

Šunka

Je pri chudnutí vhodná, ale ako už pri mäse iba niektoré druhy. Najvhodnejšia je prsná kuracia alebo morčacia šunka. Kupujte iba tie kvalitnejšie druhy!

Bravčová šunka má vyššiu energetickú hodnotu, preto ju doporučujeme vymeniť za hydinovú.

Share Button

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife




Ako schudnúť - Chudnutie © 2015 | CZ | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná