Čo tak prestať fajčiť a schudnúť? Je to nezmysel?


Warning: Illegal string offset 'filter' in /nfsmnt/hosting1_1/1/8/18600a53-9518-4de2-96d3-7ca3e9a679a4/naschudnutie.sk/web/wp-includes/taxonomy.php on line 1372

Čo tak prestať fajčiť a schudnúť? Je to nezmysel?

Počuli ste už o tom, že aj fajčenie má vplyv na chudnutie? Ľahšie sa s ním chudne, po skončení s fajčením sa ľahšie priberá. Tak čo s tým. Odpoveď je ľahká – najskôr jedno potom druhé. Je jedno v akom poradí. Či najskôr prestanete fajčiť a potom schudnete alebo naopak, to je jedno. Hlavne aby sa to podarilo.

prestať fajčiť

Zabudli sme na možnosť skúsiť schudnúť a prestať fajčiť naraz. Môžete to vyskúšať, ale pravdepodobnosť je asi taká, ako že vyhráte v bločkovej lotérii – ale možno ste ten jeden z milióna, ktorý to zvládne. Veď sme predsa ľudia

Pár faktov – Aký má vplyv fajčenie na chudnutie?

Fajčenie spôsobuje, že naše telo spaľuje viac kalórií ako bežnému človeku. Silný fajčiar denne spáli až 100-200 kalórií naviac. Keďže fajčenie „spaľuje“ kalórie, resp. zvyšuje aktivitu metabolizmu. Nikotín ktorý sa nachádza v cigaretách navyše potláča chuť do jedla.

Keď ale prestanete fajčiť, Vášmu telu sa navrátia približne do niekoľkých mesiacov 3 až 7 kíl. Je to spôsobené tým, že spaľovanie kalórií sa spomalí približne o 7 – 12%. Tým pádom, že už nefajčíte nedostáva sa do tela nikotín, ktorý potlačoval chuť do jedla. To znamená, že sa Vám opäť zvýši chuť do jedla. Nemusíte mať obavy, pokiaľ si dáte pozor na to čo konzumujete  –  viac ako 5 kíl nepriberiete. To by mala byť taká horná hranica, cez ktorú nesmiete ísť. Pokiaľ si ale nedáte pozor na správnu životosprávu, kilá budú pribúdať – najprv 5, potom 10, 20…. A to už môže byť pre telo viac nebezpečné ako samotné fajčenie.

Ako prestať fajčiť a nepribrať?

Ak ste práve z tých, ktorý prestali fajčiť, ale neviete ako zabrániť tomu aby ste začali znova priberať. Máme tu pre Vás pár tipov.

Pokúste sa vydržať menej jesť. Pokúste sa prijímať menšie porcie jedál a častejšie – či už doma, na oslave, alebo na obede v reštaurácií. Upravte si jedálniček tak, aby obsahoval  niečo zdravšie, plné živín a vitamínov. A hlavne dbajte na to, aby Vaše jedlo malo nízky alebo stredný glykemický index – potlačí to chúťky na maškrty (ktoré od nervozity asi aj tak prídu – ale aspoň slabšie)

Nezabúdajte taktiež na pitný režim. Ak sa dá, pite 3-4 litre vody denne, pomôže to potlačiť chúťky.

Naplánujte si aktivity. Najlepšou metódou ako nemyslieť na jedlo a fajčenie je pohyb. Vyjdite si do prírody na túru. Sadnite na bicykel, korčule alebo na jednoduchú prechádzku po meste alebo lepšie po parku. Načerpáte energiu, budete mať dobrý pocit, že niečo robíte pre seba a pre svoje telo.

Venujte sa viac svojej rodine, priateľom, športu a aktivitám a tým, že budete stále niečo robiť nebudete rozmýšľať nad tý, že by ste si zapálili. Môžete taktiež požiadať svoje blízke okolie aby Vás vždy zastavili ak by ste náhodou chceli znova fajčiť alebo prejedať sa. Nech sú Vám aj vaši blízky oporou pri Vašom úsilí. Kto nie je s Vami, je proti Vám.

Share Button

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife




Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Ako schudnúť - Chudnutie © 2015 | CZ | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná