Naj tip na zrýchlenie metabolizmu pri chudnutí

žena stúpa na váhu - chudnutiePokiaľ máte nadváhu s „prežierania“, to znamená že zjete všetko čo Vás stretne, tak ak chcete schudnúť, vôbec nemusíte riešiť rýchlosť Vášho metabolizmu. Stačí ak si vhodne upravíte jedálniček a budete chudnúť ako po masle.

Pokiaľ však patríte medzi skupinu ľudí s nadváhou (mimochodom najpočetnejšiu), ktorý v podstate ani veľa nejedia (3-5 krát denne) a navyše obmedzujú potraviny typu sladkosti, mastné a vyprážané a napriek tomu nemôžu schudnúť, tak z veľkou pravdepodobnosťou Váš metabolizmus nepracuje optimálne a Vy nie a nie schudnúť.

Ešte pred tým ako si povieme hlavný tip pre jeho zrýchlenie, je dôležité uvedomiť si, že na rýchlosť metabolizmu má vplyv mnoho faktorov. Od typu postavy (útla, mohutná alebo normálna), cez genetiku, stravovanie, pohybovú aktivitu až po Vaše zdravie. Je ich veľa a preto je nevyhnutné pozrieť sa na svoje telo komplexne a podľa toho určité postupy pri chudnutí prispôsobiť.

Tieto tip na zrýchlenie metabolizmu je však základný a podstatný hádam pre každého s nadváhou.

Naj TIP na zrýchlenie metabolizmu

Bielkoviny, bielkoviny a ešte raz bielkoviny

Nedostatok bielkovín v strave pri chudnutí patrí hádam medzi najväčšie chyby pri chudnutí. Je potrebné si uvedomiť, že pokiaľ znížite príjem kalórií napr. o 30%, tak tým nepriamo znížite aj príjem bielkovín a iných pre telo prospešných látok taktiež o cca 30%. Vo Vašej strave je zrazu všetkého menej. Aj kalórií (to je dobré –  je to Váš cieľ), ale ja potrebných látok (čo je zlé – Vaše telo živiny a bielkoviny potrebuje).

Nedostatok bielkovín v strave spôsobí, pomalý ale istý úbytok svalovej hmoty. Na začiatku chudnutia Vás to paradoxne poteší, pretože si to neuvedomujete a úbytok kíl je o to väčší (ubúda nielen tuk ale i svaly). Lenže nadmerný úbytok svalov automaticky znamená spomaľovanie metabolizmu.

Najčastejšie sa to prejaví tak, že časom sa chudnutie takmer úplne zastaví. Pokiaľ to tak trvá pár týždňov, tak Vás celé chudnutie prestane baviť a mnohí z Vás sa vrátia k pôvodnému stravovaniu a začnú pomaly ale isto priberať. Keďže však pri chudnutí ubudlo neprimerane veľa svalovej hmoty a metabolizmus sa spomalil (Vaše telo spaľuje menej), tak to často skončí tak, že priberiete ešte viac ako ste schudli – budete tučnejší ako pred začiatkom chudnutia.

„Tak koľko tých bielkovín mám jesť?“

Optimálne je prijať pri chudnutí cca 1 gram bielkovín na kilogram svojej hmotnosti za deň. Závisí však aj od Vášho veku, pohlavia, fyzickej aktivity….. Takže správne rozmedzie je medzi 0,8 gramu až po 1,5 gramu na kilogram hmotnosti za deň. Cca 50% by mali tvoriť bielkoviny rastlinného pôvodu a cca 50% živočíšneho pôvodu.

potraviny s vysokým obsahom bielkovín - proteínov

Aké potraviny obsahujú bielkoviny?

Bielkoviny sú najviac obsiahnuté v mäsa, v iných živočíšnych a mliečnych produktoch (mlieko, syr, vajcia, tvaroh,….).  Treba však dať pozor na to, že tento typ bielkovín je pre telo ťažšie stráviteľný, takže by sa to s nimi nemalo preháňať.

Bielkoviny nájdete aj v rastlinách, resp. v produktoch z nich. Tieto bielkoviny nepredstavujú pre telo takú záťaž ako živočíšne. Najviac bielkovín je v strukovinách, semienkach, orechoch,…..

Prečítajte si:  „Bielkoviny v potravinách“

Na čo nezabudnúť?

Základom úspešného chudnutia je správna strava a primeraný pohyb. Pokiaľ telu dodáte to čo potrebuje, pri primeranom množstve kalórií a správne zvolíte vhodnú pohybovú aktivitu, tak vedzte, že Vaše telo sa bude lepšie cítiť, bude zdravšie a hlavne krajšie – chudšie. Nezabudnite na trpezlivosť. Držím Vám palce.

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife




Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Ako schudnúť - Chudnutie © 2015 | CZ | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná