Skvelé tipy ako sa zbaviť otravných chúťok na sladké počas chudnutia

zeleninaUrčite to poznáte aj vy. Konečne ste sa rozhodli schudnúť. Už ste urobili prvý krok, rozhodli ste sa zbaviť nadbytočných kíl. Ale po krátkom čase nastáva prvý problém. Začínate pociťovať chúťky na sladké. Pokiaľ s tým nič neurobíte, chúťky môžu byť dôvodom Vášho zlyhania. Často bývajú prvým dôvodom neúspešného chudnutia.

Prečo vlastne pociťujeme pri chudnutí častejšie a silnejšie chúťky na sladké?

Často to súvisí s vašim predchádzajúcim stravovaním. Mnoho ľudí s nadváhou malo vo svojom jedálničku dlhodobo príliš veľa cukrov. Telo si jednoducho na to zvyklo a bráni sa zmene. Pozor. Nie vždy cukor v jedle aj vidíte alebo cítite. Cukor sa nachádza napríklad i v chlebe, napriek tomu, že nie je sladký.

Chúťky sú často spôsobené i kolísaním hladiny cukru vo vašom tele. Sledujte hodnotu glykemického indexu potravín, ktoré sú súčasťou vášho jedálnička. Pokiaľ zjete potravinu s vysokým glykemickým indexom, spôsobíte rozkolísanie hladiny cukru vo vašom tele a to má za následok pocity hladu, ktoré často vnímame ako chúťky. Preto zaraďte do svojho jedálnička prevažne potraviny s nízkym a stredným glykemickým indexom.

Pri chudnutí sa zamerajte i na dostatočnú výživnú hodnotu vášho jedla. Aby Vaše telo denne správne pracovalo, potrebuje prijímať dostatočne výživnú stravu. Pokiaľ telu výživa chýba, pýta si ju. Vy to môžete pociťovať ako chúťky.

Tipy ako premôcť chúťky na sladké:

  • V prvom rade jedzte zdravé a výživné jedlá s nízkym gkykemickým indexom – to je základ pre vaše úspešné chudnutie.
  • Jedzte pravidelne, približne v štvorhodinových intervaloch. Čiže častejšie a menšie porcie. Nezabúdajte zaradiť do svojho jedálnička aj porcie ovocia a zeleniny.
  • Nemajte doma zásoby sladkostí. To pomôže nielen Vám, ale i členom vašej rodiny. Pokiaľ ich nebudete vidieť, ľahšie im odoláte. V supermarketoch jednoducho obchádzajte oddelenia so sladkosťami. Chce to len zmeniť zvyk a pôjde to.
  • Pite dostatok vody. Pozor čistej, nie sladkej. Kvalitný pitný režim je základom chudnutia a pomôže Vám i prekonať chúťky. Majte vodu vždy po ruke, budete tak na ňu menej zabúdať.
  • Nuda, či ničnerobenie je tiež často príčinou toho, že začnete premýšľať o maškrtení. Stačí len začať niečo robiť. Napríklad sa choďte poprechádzať, alebo si prečítajte dobrú knihu, jednoducho zamestnajte svoju myseľ.

Pokiaľ sa budete riadiť týmito tipmi, určite svoje chúťky na sladké dostanete pod kontrolu. Chce to len niekoľko zmien, ktoré vám pomôžu vytvoriť si správne návyky. Často je to len o zvyku.

Verím, že časom budete na neznesiteľné chúťky už iba spomínať a to s úsmevom na tvári.

 

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife




Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Ako schudnúť - Chudnutie © 2015 | CZ | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná