Nutričné a energetické hodnoty mäsa – hydina, bravčové, hovädzie, ryby,..


Warning: Illegal string offset 'filter' in /nfsmnt/hosting1_1/1/8/18600a53-9518-4de2-96d3-7ca3e9a679a4/naschudnutie.sk/web/wp-includes/taxonomy.php on line 1372

Nutričná a energetická hodnota mäsa a mäsových výrobkov – kuracie mäso, morčacie mäso, bravčové mäso, hovädzie mäso, ryby, párky, šunka, klobásy… Tabuľka-tuky, cukry, bielkoviny, kj, kcal
surové mäso

Vo všeobecnosti platí, že energetickú hodnotu má vyššie bravčové mäso a mäsové výrobky a polotovary – párky, salámy, klobásy,.. preto ak chcete schudnúť tak s týmto druhom mäsa opatrne. Njalepšie pri chudnutí je kuracie mäso a morčacie mäso. Môžete jesť aj chudé hovädzie mäso. Ryby sú síce tučnejšie (majú vyššiu energetickú hodnotu), ale jedzte ich aspoň 2 krát v týždni. Nutričné hodnoty mäsa sú pri chudnutí dôležité. Mäso obsahuje veľa bielkovín cca 18 gramov na 100g, mierne sa to líši v závislosti od druhu mäsa

Nutričné a energetické hodnoty hydiny – kuracie, morčacie,...

Hodnoty sú uvedené na 100g mäsa

Hydina – 100g kcal kj Tuky(g) Cukry(g) Bielkoviny(g)
Hus 380 1596 20 0,5 14
Kačica 285 1200 23 0,5 16
Kuracie prsia 112 470 3 0 24
Kuracie stehno 116 480 5 0 20
Kuracie-vypráž. 285 1200 8 1,5 22
Kuracie – dusené 145 620 5 0 25
Morčacie – prsia 112 470 1 0 25
Morčacie stehno 116 480 2,5 0 21
Párky – hydinové 240 1010 21 1 12
Šunka – kuracia 155 655 3,5 2 18
Šunka – morčacia 128 540 3 2 20

Nutričná a energetická hodnota – bravčové mäso

Hodnoty sú uvedené na 100g bravčového mäsa

Bravčové mäso kcal kj tuky cukry bielkoviny
Bravčový bôčik 365 1530 28 0 11
Bravčové koleno 320 1340 27 0 17
Bravč. krkovička 308 1290 23 0 15
Bravčové pliecko 239 1000 18 0 17
Bravčové stehno 390 920 16 0 18
Bravčové párky 350 1466 25 2 11
Bravčová slanina 823 3450 84 0 4
Bravčová šunka 260 1090 9 2 20

Nutričná a energetická hodnota – hovädzie mäso

Hodnoty sú uvedené na 100g hovädzieho mäsa

Hovädzie mäso kcal kj tuky cukry bielkoviny
Hovädzie stehno 180 754 9 0 21
Hovädzie pliecko 183 770 11 0 19
Hov. roštenka 212 890 13 0 21
Hov. sviečková 162 680 8 0 22


Nutričná a energetická hodnota – ryby, morské plody

Hodnoty sú uvedené na 100g  ryby, morských plodov

Ryby – 100g kcal kj Tuky(g) Cukry(g) Bielkoviny(g)
Kapor 124 520 6 0 17
Krab 53 220 2 0 14
Krevety 267 1120 12 2 24
Losos 162 680 15 0 18
Makrela 204 855 14 0 18
Pstruh 169 710 10 0 20
Sardinky v oleji 270 1130 15 0 17
Sard. v omáčke 177 740 11 2 17
Sleď 220 924 15 0 17
Treska – aljašská 117 490 6 0 14
Treska – šalát 219 920 14 7 11
Tuniak 148 620 5 0 21
Tuniak v oleji 224 940 11 0 18
Tuniak vo vlastnej šťave 150 630 4 0 19
Ovocie – nutričné hodnoty Mliečne výrobky – nutričné hodnoty
Pečivo – nutričné hodnoty Nápoje – nutričné hodnoty
Mäso – nutričné hodnoty Sladkosti – nutričné hodnoty
Zelenina – nutričné hodnoty  – Strukoviny – nutričné hodnoty

Poznámka: Tieto energetické hodnoty mäsa, resp. ich nutričné hodnoty sú približné, pretože jednotlivé hodnoty sa môžu líšiť v závislosti od výrobcu

Mäso a chudnutie (nutričná a energetická hodnota)

Mäso je na chudnutie vhodná potravina, len si treba vybrať správny druh. Obsahuje dostatok bielkovín a správne druhy mäsa aj málo kalórií

Hydina – kuracie a morčacie mäso (najmä prsia) majú optimálne nutričné hodnoty – málo tuku, veľa bielkovín. Aj energetická hodnota má morčacie a kuracie mäso nízku

Hovädzie mäso má síce vyššiu energetickú hodnotu ako hydina ale stále je to vhodné mäso na chudnutie. Nutričné hodnoty sú v poriadku – najmä bielkoviny. Samozrejme, že je dobré preferovať chudé hovädzie mäso – najlepšia je hovädzia sviečková prípadne hovädzia roštenka.

Bravčové mäso – energetická hodnota je vyššia, preto ho pri chudnutí obmedzte na minimum. Pokiaľ si bravčové mäso dáte raz za týždeň, tak je to v poriadku – ale preferujte chudé. Zabudnite na slaninu, má extrémne veľa tuku, čiže aj energetická hodnota slaniny je veľmi vysoká

Ryby – energetická hodnota je rôzna, ale ryby a morské plody patria medzi najzdravšie potraviny. Na chudnutie nejedzte šaláty typu – treska, rybací šalát a pod., pretože je tam viac majonézy ako rýb – sú tučné. Ryby – filé alebo filety zaraďte do svojho jedálničku na chudnutie aspoň 2 krát v týždni.

Párky, klobásy, tlačenka – pri chudnutí ich obmedzte, sú tučné a skoro nikdy neviete, čo obsahujú.

Šunka je pri chudnutí vhodná, len si treba vybrať kvalitnú šunku, napr. prsnú. Kuraciu a morčaciu šunku uprednostnite pred bravčovou šunkou. Bravčová šunka má predsa vyššiu energetickú hodnotu.

 

Poznámka: Tieto energetické hodnoty mäsa, resp. ich nutričné hodnoty sú približné, pretože jednotlivé hodnoty sa môžu líšiť v závislosti od výrobcu

Share Button

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie i peknú postavu, super komunita,… Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. „Pridaj sa tu!!“

facebook skupina Herbalife




Ako schudnúť - Chudnutie © 2015 | CZ | Vyhlásenie o zodpovednosti Frontier Theme

Verzia stránky Klasická | Mobilná