Najčastejšie dôvody prečo sa chudnutie stáva nekonečným bojom, ktorý skonči vo väčšine prípadov aj tak zlyhaním. Snažíte sa schudnúť, no kilá zostávajú… niekde robíte chybu!

Nedostatok zdravej výživy
Žijeme v dobe, kedy môžme povedať, že stravy je prebytok… ale i napriek tomu sú medzi nami ľudia, ktorý trpia obezitou a sú zároveň podviživený. Je to spôsobené hlavne tým, že síce prijímajú väčšie množstvo potravy, ale s veľmi nízkou výživnou hodnotou. Potom je jasné, že organizmus nedokáže správne a efektívne spracovať prijímanú stravu a kilá pribúdajú. Pri chudnutí by sme teda nemali podceniť konzumáciu stravu bohatej na živiny a vitamíny. To čo konzumujeme ma vysoký vplyv na naše telo. Ak teda prijímame nezdravú stravu, aj naše telo bude “nezdravé”.

Nepravidelnosť konzumácie stravy a vynechávanie raňajok

Prvé čo urobíme pri chudnutí, je že sa snažíme znížiť svoj kalorický príjem. Čo znamená, že sa snažíme obmedziť prijímanie stravy. Vo väčšine prípadov stravu obmedzíme až tak, že v podstate hladujeme. Telo dostáva šoky a preto sa radšej prepne do “úsporného” režimu a preto spomalí metabolizmus. To znamená, že dlhodobým hladovaním si ešte viac uškodíte. Ak si teda nedbalosťou spomalíte metabolizmus, schudnutie bude omnoho ťažšie. Žiadna diéta vám nezaručí schudnutie natrvalo, úbytok váhy je dočasný. Nepravidelnosťou a znižovaním prijímania stravy nielenže negatívne ovplyvňujete svoje zdravie, ba dokonca si zakaždým viac a viac spomaľujete a znefunkčňujete metabolizmus, následkom čoho je úspešné schudnutie prebytočných kíl nemožné.

Dlhodobejšie hladovanie, vynechávanie raňajok, nepravidelná strava, nezmyselné diéty – nič s tohto vám nepomôže schudnúť zdravo a natrvalo. Neraňajkujem pretože ráno nie som hladný alebo nemám čas – sú iba výhovorky. Ak zmenšíte porciu večere, prvé na čo sa budete ráno tešiť sú raňajky. Raňajky sú považované za najdôležitejšie jedlo dňa, ovplyvňujúce funkčnosť tela v priebehu celého dňa. Ak sa chcete vyhnúť chúťkam na maškrty a ukladaniu prebytočných tukových zásob, jednoznačne musíte začať raňajkovať a dodržiavať pravidelnosť stravy počas celého dňa. Hladovaním a rôznymi zaručenými diétami na chudnutie si akurát tak zbytočne spomalíte metabolizmu.

Nadbytok tukov a cukrov v strave
Konzumácia výživnej stravy je kľúčová… ale taktiež je dôležité obmedziť v strave prijímanie tukov a cukrov. Pretože práve nadmerná konzumácia “tučných” jedál úspešne prispieva k priberaniu. Telo dostane príliš veľkú dávku energie, ktorú nedokáže spotrebovať a tak si ju uloží na “horšie” časy. Pri chudnutí je taktiež kľúčové naučiť sa vyberať potraviny podľa ich energetických hodnôt. Vyhnite sa maškrtám, sladeným nápojom, fastfood, polotovarom a podobne nezdravým jedlám.

diéta na chudnutie - ženaNedostatok pohybu

Pre úspešné a naozaj efektné chudnutie je nevyhnutné zapojiť celé telo. To znamená, že nesedíme doma a nesmútime nad tým ako vyzeráme… Je naozaj dôležité urobiť prvý krok a teda presvedčiť sa, že naozaj chcem schudnúť a idem pre to urobiť maximum.

Fyzická námaha je to to najlepšie čo pre svoje telo môžte urobiť… Jednak posilníte svoju vytrvalosť, spálite prebytočnú energiu a budete mať dobrý pocit z toho, že pre seba niečo robíte. Čítajte ďalej “Ako schudnúť pohybom

Ako teda schudnúť?

Pokiaľ chcete schudnúť raz a navždy nevyberajte si žiadne rýchle, zázračné diéty, pretože rýchlo zhodené kilogramy sú často iba dočasne zhodenými kilogramami.  Trvalé schudnutie znamená urobiť vo svojom živote určité trvalé zmeny, s ktorých sa postupne stanú návyky, na ktoré si zvykneme, čiže sa skôr či neskôr stanú pre nás úplne prirodzené. Časom prestanete vnímať, že kedysi to bolo úplne inak. Samozrejme nejde to samo, chce to dostatok pevnej vôle, motivácie, a hlavne vaše rozhodnutie, že chcete niečo vo svojom živote zmeniť. Zdravé chudnutie znamená mesačný úbytok váhy o 2 až 5 kíl. Nesnažte sa preto chudnúť príliš rýchlo, je to zbytočná záťaž pre Váš organizmu a často je spojená s jojo-efetkom. Postupné zmeny zvládnete podstatne jednoduchšie, ako veľké a rýchle zmeny, ktoré môžu byť i príčinou vašej predčasnej rezignácie. Čítajte ďalej “Ako schudnúť a nepribrať

TOTO JE HRIECH NEVYUŽIŤ: Ak cítiš, že potrebuješ zmenu, pridaj sa do mojej FB skupiny. Neoľutuješ. Účinné tipy pre zdravie, peknú postavu, super komunita... Navyše môžeš získať ANALÝZU stravovania. "Pridaj sa tu!"
facebook skupina Herbalife

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *